Tanulási képességek fejlesztése jobb agyféltekés rajz segítségével

Az iskolákban induló rajzklubban a gyerekek elsajátítják a Jobb agyféltekés rajzolás minden lépését.
A módszer egy mentális váltást tanít a két agyfélteke között, előtérbe helyezve a jobb agyfélteke előítélet mentes, vizuális, globális észlelési működésmódját.
A gyakorlatok némelyikét lehet furcsának nevezni, de mind egyszerű és nem igényel rajztudást, tehetséget. Elegendő, ha valaki teljesen átlagos szem –kéz koordinációval bír, és van annyi kézügyessége, hogy tud írni.
A feladatok végigveszik a rajzolás öt alapkészségét, a –szélek, - terek, - viszonyok, a fény-árnyék és a teljesség észlelését.
A tanfolyamokra 3. osztálytól lehet jelentkezni, és teljesen függetlenül az előzetes rajztudástól, minden résztvevő nyitó és záró rajza között - bár mértékben nagy különbségek lehetnek- fejlődés látható, hiszen amikor már képesek írni megvan a szükséges kézügyességük a módszer elsajátításához.
A rajzklub nem hasonlítható össze az általános jobb agyféltekés tanfolyamokkal: itt a fejlesztés nemcsak a rajzolás terén történik, a rajzolás nem igazán cél, hanem inkább eszköz ahhoz, hogy a résztvevők fejlődése az alábbi területeken is kimutatható legyen:

  • Megtanulnak rajzolni, árnyékolni, realisztikusabban ábrázolni
  • Javul a koncentráció és a figyelem fókuszálási képessége
  • Könnyebbé válik a tanulás (összekapcsolódik a jobb és bal agyfélteke, megindul a kommunikáció közöttük)
  • Nő az önbizalom és a kudarctűrő képesség
  • Megerősödik a belső motiváció
  • Tanulási képességek fejlődnek.

Amiben más ez a foglalkozás a megszokott Jobb agyféltekés tanfolyamokhoz képest:

  • Heti egyszer 2 tanítási órában lépésről lépésre haladva témánként sajátítják el a módszert - korosztályuknak megfelelő feladatokkal, így hatékonyabban, részletesebben tanuljuk meg az eszközök helyes használatát és azokat a technikákat, amivel a rajzuk életre kelhet.
  • Fejlesztő pedagógus részvételével a foglalkozások során a két agyfélteke működésének harmonizációja is folyik (AVS technika, ill. gyakorlatokon keresztüli fejlesztés).

A két agyfélteke működésének összehangolásának eredménye:

  • Javul az iskolai teljesítmény
  • Erősödik a hosszú távú memória
  • Gyorsul a gondolkodás reakcióideje
  • Erősebbé válik a figyelemkoncentráció
  • Gyorsabb és mélyebb tanulás válik lehetségessé
  • Elősegíti a stressz mentes tanulást és olyan technikák elsajátítását teszi lehetővé, amelyek során a „vizsgadrukk”, vagy a dolgozatírás közbeni stressz szint fokozatosan csökkenthető, s viheti az optimum szint közelébe.

A technikáról és a módszertanról bővebb felvilágosítást a jelentkezők szüleinek tartott külön szülői értekezleten, vagy személyesen nyújtunk.
A technikák kipróbálására a szülőknek lehetőséget nyújtunk általunk megadott időpontban (az esti órákban, munkaidő után, hat fős csoportokban).

Érdeklődni lehet: Darmó Magdolna szakmai ügyvezető igazgató
E-mail , Tel.: + 36 20 556 86 29
Személyes érdeklődési lehetőség: 1149. Bp. Angol utca 38 / 214.
Bejelentkezni az alábbi telefonszámon lehet: + 36 20 285 7307



Consilium Humán Erőforrás Kft. | Budapest, 14.ker. Angol u. 38. | 06-1-793-71-57 | info@consilium-hr.hu
Felnőttképzési engedély száma: E-000651/2014 | Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-56083/2012.,NAIH-56084/2012.